Fiskalizacija 2.0 dolazi 2026. – pripremite poslovanje navrijeme!

01.09.2025.

U Hrvatskoj od 1. siječnja 2026. svi poslovni subjekti (koji su u sustavu PDV-a) moraju poslovati sukladno novom sustavu izdavanja i zaprimanja računa poznatog pod nazivom Fiskalizacija 2.0.

Fiskalizacija 2.0 uvodi obavezne e-račune i njihovu fiskalizaciju u realnom vremenu za sve račune u B2B poslovanju. Cilj novog Zakona je povećanje transparentnosti i ubrzavanje poslovnih procesa. Osim toga, na ovaj način će se smanjiti siva ekonomija i postići će se usklađenost s europskim standardima digitalnog poslovanja.

Promjene u odnosu na dosadašnji Zakon:

  • Obvezni e-računi – svi računi između poslovnih subjekata (B2B) morat će se izdavati isključivo u digitalnom obliku u standardiziranom XML (UBL 2.1 HR) formatu. Dosad je to bila praksa samo za B2G račune. PDF i papirnati računi više se neće priznavati.
  • Digitalna razmjena putem posrednika – uvodi se obvezna suradnja s informacijskim posrednicima od kojih je jedan OptimIT-ov EDInet. Posrednici osiguravaju sigurnu, brzu i provjerenu razmjenu e-računa. Svi će se e-računi obavezno fiskalizirati.
  • Sustav eIzvještavanje i eArhiva – poduzetnici će biti dužni digitalno dostavljati eIzvještaje i čuvati poslovnu dokumentaciju u elektroničkoj arhivi. Ovu uslugu OptimIT nudi putem EDIneta, ali i putem DocDoc.C (DMS) sustava za upravljanje dokumentima.

Zakon na snagu stupa 1. rujna 2025., a puna primjena kreće 1. siječnja 2026.

Od 1. siječnja 2027. isto će vrijediti i za poduzetnike koji nisu u sustavu PDV-a.

OptimIT-ov EDInet odjel već više od 15 godina bavi se elektroničkom razmjenom dokumenata te se u potpunosti prilagođava svim novim zakonskim zahtjevima. Kao informacijski posrednik zadužen je za povezivanje i prijenos e-računa između tvrtki, a odsad će komunicirati i s Poreznom upravom.

Zašto je nužna prilagodba?

Osim što je zakonski propisana i obavezna, Fiskalizacija 2.0 dovest će do veće sigurnosti u poslovanju i jednostavnijih procesa. Tvrtke koje zakasne s prilagodbom riskiraju kazne, zastoje i gubitak partnera. Poduzetnici koji krenu ranije imat će glatku tranziciju i prednost pred konkurencijom.

Naš EDInet tim osigurava:

  • komunikaciju s Poreznom Upravom za fiskaliziranje ulaznih i izlaznih računa,
  • kompletni sustav eIzvještavanja,
  • eArhivu u skladu sa svim zakonskim i sigurnosnim propisima (korištenje kvalificiranog vremenskog žiga),
  • edukaciju i lokalnu podršku za vaše zaposlenike.

Ne čekajte zadnji trenutak! Kontaktirajte nas već danas i osigurajte da vaše poslovanje bude spremno za Fiskalizaciju 2.0.